søndag 3. februar 2013

Naturlige kontraster til hvitt!


Dette gamle trauet kommer fra Røros.Jeg var overlykkelig når jeg fant dette i en antikkbutikk på Røros i sommer. Den blir drevet av en meget koselig dame som kunne fortelle at nettopp dette trauet er laget på Røros.Så at man vet hvor sine gamle ting kommer fra er litt spesielt for meg, og ekstra gøy er det hvis noen har litt historie å komme med tilknyttet tingene man er så heldig å få tak i.
 Vakkert med gammel trværk som viser patinaen av årene som har gått....Hadde jeg fått tak i dette for noen år tilbake,hadde jeg sikkert malt det......men har heldigvis fått mere sansen for å bevare tingene som de er nå.

 Det er mange måter å bruke dette store trauet på,oftest brukes det til å oppbevare puter og pledd.
Lerkekvistene har ikke tatt ferie ennå, de skal få være med litt til:)
 Den rustikke,brune stilen er fortsatt å finne rundt omkring i huset og må si jeg stortrives med dette.Det har virkelig vært godt å få inn litt kontraster til alt det hvite.


 Nok en helg har flydd avgårde og nå står en ny uke for dør. Måtte den bli strålende alle sammen!
                                  KLEMMER FRA VIBEKE

12 kommentarer:

  1. Härligt inlägg!! Visst är det snyggt med trä och du lyckas alltid med att få så tjusiga bilder. Jag har faktiskt ögonen inställda på att finne trä på mina loppisturer, det börjar att dyka upp lite mer nu, i lördags höll jag länge i en stor ljusstake i trä/natur, men sen satte jag tillbaka den..Ah det kommer fler. Sen kan man ju kombinera trä/natur till allt. Så Vibeke nu söker vi efter trä/natur på våra turer. Ha det gott. Kram Anna

    SvarSlett
  2. For et utrolig nydelig innlegg:)
    Det naturlige er en skjønn kontrast til alt det hvite og jeg elsker det:)
    Nydelige lysestaker også og sånne Trau er bare en drøm:)
    Men ikke alltid like lett å få tak på!
    Ønsker deg en herlig uke:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Otroligt vackert!!
    Du är en mästare på att dekorera... :)

    Kram Tina

    SvarSlett
  4. Kjære......så herlige bilder.
    Jeg bobler over av glede nå......akkurat funnet ut at jeg er ukens VI......
    Herlighet så kry jeg er!
    Måtte bare dele det med deg darling!
    Skal skryte mere av deg i morgen...hi,hi.....jeg svever.....

    Kos Camilla.

    SvarSlett
  5. Kjempefine bilder!
    Du gir meg masse inspirasjon:)

    Ha en fin start på uka:)

    SvarSlett
  6. Hei Vibeke!
    Like vakkert som alltid!:)
    Jeg må bare spørre deg om hvordan du behandler oliventreet ditt? Jeg fikk mitt første i fjor sommer og tok det inn for vinteren sent i fjor høst. Alle bladene har falt av nå!=/ Har lest at det er vanlig og at det ofte kommer nye når treet blir satt ut igjen på våren:) Så jeg håper jo på nettopp det! Hehe! Men vil gjerne vite hva du gjør med ditt tre. Det har jo mange blader:)Hadde jo vært fint å pynte med det vinteren gjennom:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg:)Har ingen god oppskrift på dette desverre...for aldri har det skjedd at mine olivetrær overlever vinteren inne..bortsett fra i år:)Jeg har gjort følgende med dette treet,tok det sent inn slik at det fikk mye regn på seg på høsten.Jeg har det ikke stående ved ovn el.lignende for da tørker det så fort ut.Dusjer det når det trengs og lar det komme godt med vann ned til rota.Jeg mener jeg har gjort det samme med de andre jeg har hatt også men tror det må være noe spesielt med dette:)Gjennom nov,des og januar har det kommet nye skudd hele tiden og det drysser svært sjeldent.Rare greier dette:)))

      Slett
    2. Oki. Så heldig du har vært med dette treet da!:D Skal ta til meg dine tips altså;) De er jo så vakre disse trærne, men så kjedelig at de ikke kan pryde hjemmene våre like mye om vinteren. Håper det kommer seg til våren:) Jeg har et spørsmål til hvis du tåler litt mas, hehe. Noen ganger sliter jeg veldig med å dekorere i vinduskarmene mine, og da tenkte jeg på deg! Hvis du har brede vinduskarmer da, så er jeg helt sikker på at det er masse inspirasjon å hente der! Et vindu innlegg hadde vært knall om du fikk det til og har lyst, hihi:) Du er jo så kreativ!:)

      Slett
  7. Dina foton är som en dröm varje gång jag tittar in till dig! Du har ett underbart hem och jag njuter av din inredningskonst!
    Ha en riktigt skön vecka!
    Kramar Raina

    SvarSlett
  8. Hei igjen vennen!
    Ja,nå har jeg landet.....ho,ho.
    Du så flotte de lysestakene dine er.....love altså.
    Takk for alle penger jeg sparer på interiørblader......helt gratis hos deg!!!
    Å i dag har jeg shopper litt....ikke så ofte jeg gjør det da(utenom blomster så klart)
    Så fant den nydeligste genser til halv pris....og litt dill.
    Måtte jo feire meg selv vettu....hi,hi.
    Håper alt er vel med deg og tusen takk for skjønn kommentar på VI.....

    Klemmer og sånn
    Camilla.

    SvarSlett